REZERVÁCIA HALY

Kontakt

Wellness

Doprajte si u nás zaslúžený relax v našej saune. Vnútorný priestor sauny sa spravidla vyhrieva na teplotu 60 – 120 °C. V saune sú na kachliach kamene, na ktoré sa občas nalieva voda, aby vzniknutá para na chvíľu zvýšila vlhkosť vzduchu. Vlhosť vzduchu v saune je obvykle relatívne malá – niekoľko desiatok percent.

Sauna je druhom termoterapie, liečebnej metódy, ktorá využíva priaznivé účinky mierneho prehriatiu tkanív či celého organizmu. Ďalšími druhmi termoterapie sú termálne kúpele, parafínové zábaly alebo prosté naparovanie nôh. Termoterapia funguje na princípe hormézie – priaznivého účinku miernej záťaže na organizmus, ktorá posilňuje odolnosť organizmu, spomaľuje jeho starnutie a chráni pred civilizačnými chorobami. Záťažou je v tomto prípade prehriatie organizmu nad normálnu telesnú teplotu (približne na 39 ° C). Klinické štúdie ukázali, že sauna môže u diabetikov znižovať hladinu cukru, posilňovať srdce a tým brániť jeho zlyhaniu u kardiakov, ďalej zlepšovať prekrvenie organizmu a tým zlepšovať potrebné hojenie ťažko hojiteľných rán a v neposlednom rade priaznivo pôsobí na psychiku človeka. Zatiaľ žiadna známa štúdia neskúmala vplyv saunovania na dlhovekosť, rakovinu alebo imunitu človeka. Saunovanie v čase tehotenstva alebo dojčenia nie je problém. Názor, že saunovanie znižuje plodnosť mužov, je pravdivý len čiastočne. Saunovanie síce znižuje množstvo spermií, ale nie tak, aby ohrozilo plodnosť. Navyše, tento stav sa po 3 mesiacoch vynechania sauny upraví.

Pre väčšinu ľudí je saunovanie bezpečnou aktivitou, no predovšetkým pacienti s vysokým krvným tlakom a ochoreniami srdca by sa mali o absolvovaní tejto procedúry poradiť so svojim lekárom. A určite do sauny rozhodne nepatríte, ak bojujete s čo i len začínajúcou virózou.

V každom prípade by aj zdravý človek mal dodržiavať isté základné opatrenia pre bezpečné a zdravé relaxovanie:

  1. Nekonzumujte alkohol pred ani po procedúre.
  2. Nekombinujte saunu s užívaním liekov, ktoré môžu zvyšovať potenie či prehriatie.
  3. Nezdržiavajte sa v suchej saune dlhšie ako 15 minút. Odporúčaná doba v infrasaune je 20 minút, pravidelní saunujúci môžu zotrvať pol hodinu.
  4. Vstávajte pomaly, aby ste nedostali závrat.
  5. Ochladzujte sa postupne.
  6. Dodržiavajte pitný režim. Po každej procedúre vypite dva až štyri poháre vody alebo vlažného čaju.

Robert Klause

TRÉNER

Robert Klause

TRÉNER

Robert Klause

TRÉNER

Robert Klause

TRÉNER

B-park Squash centrum Žilina
SQUASH

We are a company providing a wide range of maintenance and many other services.

ZOBRAZIŤ
Posilovňa a fitness v Žiline
GYM

We are a company providing a wide range of maintenance and many other services.

ZOBRAZIŤ
Relax a wellness v Žiline
RELAX

We are a company providing a wide range of maintenance and many other services.

ZOBRAZIŤ

Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it Lorem ipsum dolor it